Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, March 3, 2011

Photostate!!!


Hello!Hello!Hello!
(haha..I miss madam che yah!!)

Actually, nak post this entry on the Day I had this activity..
tapi sebok sgt..
xpe2..I nak cerite gak..
my entry is about photocopy.
One day (someday in March, I can't remember) my dad had given me a bundle of jobs related to photostate machine.

Ya Allah..
That machine is my lil printer Canon MP 198
FYI, she is almost 2 years old..

ha!!ni la printer nyer..!!!
Dah la Bubble jet..
Yang bile print, die tersungguk2 nak keluar kertasnyer kan..
zek,zek,zek..(bunyinyer..)
penat seyh nak tunggu..
***
My father is an instuctor in a Police Academy
Die mengajar kawad.
You know, marching..(kanan,kiri,kanan,kiri.....kanan pusing!!!!)
ha!!yang tuh la kan..

So, march nie dorg buat pengambilan for Inspector.
Dengar kata ada anak raja nak masuk polis gak.
???Sape???
Aku pown tak tahu.

So, bile ayah aku da terlibat, die kene la settle kan semua hal2 kn..
Die bagi la aku keje.
Die suruh aku print offer letter, I/c and certificates.

Printing activities:
Print 32 I/Cs : 7 copies each I/C,
total I/C printed: 224 copies

Print offer letters of 32 Inspectors wanna-be: 5 pages, 3 copies each.
total offer letter printed: 480 copies

Memandangkan Inspectors nih is graduated degree from local uni,
certificate of graduation is needed as a prove.
So, to all my friends yang sudah ada degree or will finish their degree soon,
boleh la apply to be an inspector.
!!!gaji mahal beb!!!
Gaji permulaan jer da RM 2000 +++..
Kalau ade skill boleh dapat lebih, around RM2500+++..

So, ade 32 certificates: 3 copies each
total certificates printed: 96 copies.

Kesian ngan printer aku!!
Total semua skali yang diprint adalah:
800 copies!!!

Da tinggal sikit dah level ink aku!!
nasib baik pasang outside ink..banyak sket ink..
lepas nih aku cadang nak g PC Fair!!
4 botol ink Rm20..nasib baik murah..
******

Tuh baru keje print-mengeprint..
not including yang aku salah print, kene marah lagi ngan ayah aku..
pergh!!!kalau la aku nih bukan jenis yang sabar da lame da aku tak nak tolong ayah aku..

Lain kali aku rasa kalau ade duit lebih sket aku nak beli yang laser jet nyer..

P/s: I tak jadi smbg blajar kat Aussie..doakan la rezeki I kat Malaysia nih yer..