Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Saturday, March 26, 2011

finding my own money


Assalamualaikum,
Yeah!!!seperti yang dijanjikan. saya, Izyan Izzatie telah sah menjadi sebahagian daripada warga kerja domino's pizza. ye la, aku duduk rumah pun bukannya ada kerja yang hendak dibuat kan. so, i asked permision from my parent to be a part-time worker at the domino's pizzza..

Okayh!! Mula2 aku start kerja ni, da dapat rasa kesusahannya..
Sangat susah beb!!!
Semua sistem dia menggunakan code selain binary code yang digunakan dalam sistem komputer.
Korang jangan tak tahu, semua cashier yang take order korang kene hafal code..

Untuk dominoo's pizza, kami ada 16 jenis pizza di Malaysia.
Nak aku senarai kan????
Rasanya tak perlu la kan..
Tapi, korang boleh la tanya aku.
Nanti aku jawab disamping boleh menguatkan ingatan aku terhadap that beloved pizzas.

Pizza ja baru 16 code..
Side order die ada 9 jenis..
so, plus 9 code..
Da berapa tu?
hah!!da 25 code kan...
then, minuman ada 4 code.
Pergh!!29 code aku kene hafal beb..

Jap2!!belom habis lagi..
Dalam pizza tu ada banyak ingredients..
ingredients pun ada code juga...
seba sesetengah customers ada yang nak double cheese la, and misalnya dalam aloha chicken pizza tu mereka tidak mahu nenas...
So, kami yang take order ni haruskan meng'special'kan order mereka..
ingredients ada 17 code..
haaaa..,46 code!!!!


Aku faced 3 days training experience..
2 days tu memang untuk process mengingat code and be familiar with working environment..
memang tempat aku kerja ni macam kedai mamak..
kene bising sebab manager nak kami have fun time kerja..
bila time seorang tu kene marah pun yang lain harus menceriakan suasana..
Tu belum lagi code bile "customer come in"
Kalau aku kena bertugas kat depan, bila cutomers masuk, aku kena melaungkan CCI!
Then,rakan aku yang lain akan sambut WELCOME TO DOMINO's!!
dengan suara yang kuat okayh!!!
haha..time tu memang aku suka..

after that, aku akan jadi amat gelabah bila time busy..
dengan online order lagi..
carry out order..
dengan customer yang nak makan kat kedai tu lagi..
meja nak kena bersih lagi..
pastu dengan delivery order..
pergh!!!memang hectic giler..

Pape pun, this experience memang aku tak dapat lupa..
Sangat2 valuable!!!
Betul cakap mak, bila Allah ambil impian aku, mesti dia nak bagi yang lebih berharga untuk aku..
Ya Allah!!aku terima seadanya nasib yang telah ditetapkan olehMu..

So, korang doakan la ye untuk aku..
Supaya gaji aku xdipotong kalau2 ada duit yang short time aku kendalikan bahagian cashier..