Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Friday, July 9, 2010

Nie semua serbuk kunyit punyer pasal!!!!

NIE GAMBAR HIASAN JER..

Pada petang yang sungguh terik..
Tekak aku ni teringin nak makan goreng pisang panas..
Ayah dah belikan aku pisang kat pasar tani..
So, lepas solat asar aku pun bercadang la nak goreng pisang..
aku pn membancuh ramuannya:

4 Sudu besar tepung gandum
2 Sudu besar tepung beras
2 Sudu besar minyak masak
Garam secukup rase
air se agak2 nya..

DAN

1 Sudu kecil KFC
KUNYIT (untuk pisang menjadi kuning keemasan)

ish!!!KUNYIT...!!

mak aku letak dalam bekas tupperware yang boleh la di anggap besar bagi tapak tangan ak yang comel ni untuk mengambilnya..
ketika aku nak amik bekas tuh..boleh pulak tertumpah atas badan aku...
argh!!!!
tangan aku...
penutup bekas beras...
lantai...
tikar getah...
baju putih aku yang ak pakai masa tuh...
seluar track KUALA NERANG yang berjalur2 oren..
semuanya...semuanya...
SEEEEMMMUUUUAAANNNYYAAAAAA
!!!
jadi KUNING.....
aku xdapat nk bergerak sekejap....
speechless..
giler keras badan...

memang la salah aku sebab tak menatang serbuk kunyit tuh bagai menatang minyak yang penuh..

tapi.....

SEMUA nya jadi KUNING...
sedih tengok tshirt putih aku jadi KUNING..
uuuuwaaaaa...
:(

aku bagaikan cinderella di petang hari tuh...
aku kena mop seluruh ruang dapur...
nie semua kunyit punyer pasal...
nape la ko KUNING semacam..!!!!????
kalo hilang warne ko kat baju aku nih..
xpe gak..aku x la bengang sgt..
ini da macam keling main baling serbuk warne di hari holi..

tuh jer la kisah aku semalam...
nak x nak aku masak gak pisang goreng aku tuh..
lapar punyer pasal..


-yan punyer-